dinsdag 29 maart 2016

¡Basque Beauty: Bilbao!



Last January I stayed for just a day in my favourite city in North Spain: Bilbao. Bilbao is A real must visit, not only for the Guggenheim museum and Philippe Starck's Alhóndiga, but also for the delicious Pintxos and some good shopping. I love the beautiful city where concept stores pop up. Secret of the city is the delicious restaurant in the Guggenheim museum, where you should taste a menu degustación, sip a beer in café Iruna or buy some good food at the Mercado de Ribeira. If you want some more tips about Bilbao, be sure to visit Bijzonder Bilbao, where you can find lots of tips and must visits in this inspiring city.

And of course it is always good to find a great place in the city centre... So how happy I was to find this beautiful apartment at AirBnB in the hart of Bilbao at the plaza Santiago. I love the mix of authentic details like the doors, mixed with Scandinavian design. Would be great to stay here during my next visit and feel like living in Spain!










Via:

In januari was ik een dagje in mijn favoriete stad in Noord Spanje: Bijzonder Bilbao. Bilbao is een echte must visit, niet alleen vanwege het Guggenheim museum of Philippe Starcks Alhóndiga, maar ook vanwege de heerlijke pintxos en lekker shoppen. Ik ben dol op deze mooie oude stad, waar het een walhalla van pop-up conceptstores in van de stad is het sterren restaurant van het Guggenheim museum waar het een aanrader is om van een zeer betaalbaar menu degustación te genieten, een biertje te drinken in café Iruna of heerlijk eten te kopen ook de Mercado de Ribeira. Mocht je geïnspireerd zijn door mijn enthousiasme over Bilbao, neem dan zeker een kijkje op de Bijzonder Bilbao site waar je nog veel meer tips voor must visits in deze leuke stad kunt vinden. En natuurlijk is dan altijd de vraag waar je het beste kunt verblijven in de stad.... Dus wat ws ik blij om deze stijlvolle AirBnB te vinden aan het plaza Santiago, in hartje Bilbao. Dit appartement is ingericht met een prachtige mix van oude details zoals de deuren en modern Scandinavisch design. Het lijkt me geweldig om hier te verblijven bij mijn volgende bezoek aan Bilbao en te ergeren hoe het is om te wonen in Spanje!


2 opmerkingen:

  1. Wat leuk! Ergens gaat een belletje rinkelen, volgens mij hoor ik mijn aardrijkskundeleraar Bilbao zeggen. Wat een leuke tip om te onthouden, dank je wel voor het delen.

    Fijne zonnige dag.

    Liefs,
    Mirjam
    ByMir

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is echt een verrassend leuke stad Mirjam en vliegen is niet heel duur. Met de bus ben je zo van het vliegveld in de stad.
      En mocht deze AirBnB niet vrij zijn, dan weet ik nig wel wat andere leuke plekken.
      Laat het maar weten als je die kant uit gaat, dan heb ik nog wat tips voor je!

      Verwijderen